FACEBOOK
A Facebook közösségi oldal egy jelentős kommunikációs platform, amely számos civil kezdeményezésnek, hobbi csoportosulásnak és megmozdulásnak is helyet ad, nem beszélve a kapcsolattartásban vállalt szerepéről. A Facebook 2004 februárjában indult az interneten és jelenleg (2017) több mint 2 milliárd regisztrált felhasználóval rendelkezik és 25 milliárd látogatóval büszkélkedhet havonta. Ezen számok tükrében egyértelmű, hogy a világ legnagyobb közösségi oldaláról beszélhetünk.
A facebook jelentősen leegyszerűsíti majd mind az álláskeresést, mind a megfelelő munkatársak megtalálását a magyar felhasználók és cégek számára. A felhasználók is közzétehetnek álláshirdetéseket vagy jelentkezhetnek azokra közvetlenül az oldalon. Különböző csoportokban, akár szakmákra bontva aloldalakon vagy a cégek adatlapján is találkozhat a felhasználó számára releváns álláshirdetéssel.
LINKEDIN
A LinkedIn alapvetően a szakmai kapcsolatépítés (networking) céljából létrehozott közösségi oldal, mely egyik oldalról a toborzóknak kínál egy hatalmas szakmai adatbázist mindenféle területen, a másik oldalról pedig a munkakeresőknek biztosít egy tökéletes felületet a karrierépítéshez. Egy megfelelő profil segíthet, hogy kitűnj a tömegből. A LinkedIn nem csak arról szól, hogy mi a munkád, hanem arról is, hogy megmutasd a világnak, hogy ki is vagy és miben vagy jó. Felsőfokú végzettséget és idegen nyelvtudást igénylő munkakörök esetében a fejvadászok, tanácsadók egyik legfontosabb forrása a LinkedIn.
A profil optimalizálása segíthet abban, hogy a munkáltatók rád találjanak, amikor LinkedIn-en keresnek munkavállalókat. Hogy mi a teendő? Összegyűjtöttünk néhány ötletet:
- Adj fényképet a profilodhoz. Javasolt hivatalos, portré fotót használni. A “headline” tartalmazza a munkakörödet, a vállalat nevét, ahol dolgozol, illetve hogy mire szakosodtál. Így amikor potenciális munkáltatók jelölteket keresnek, könnyebben megtalálnak.
- Írj egy “Summary”-t – Foglald össze két-három bekezdésben, hogy ki is vagy, milyen munkát végzel, miért érdemes veled kapcsolatba lépni, végül pedig írj néhány szóban a szervezetről, ahol jelenleg dolgozol.
- Kérj ajánlásokat (recommendation) – Bátran fordulj korábbi főnöködhöz és kollégáidhoz ajánlásért; ez remek módja annak, hogy külső nézőpontból mutasd be magad mások számára.
- Ossz meg szakmai híreket, cikkeket – Maradj szem előtt és építsd mások előtti hitelességed az iparágadban történő események és hírek megosztásával.
- Vegyél részt csoportokban – Ez segíthet, hogy az iparágadban dolgozó személyek tisztában legyenek a szakértelmeddel.